Foro de Educación (v. 18, n. 1, 2020) Epistemological Decolonization and Education. International Perspectives

New Issue

33

Special Issue: Epistemological Decolonization and Education. International Perspectives

Guest Editor: Phillip Dylan Thomas Knobloch (TU Dortmund. Germany).

“It is increasingly argued that European colonialism has left its mark not only in the political and economic structures of the current world system, but also in the fields of culture, science and education. Against this background, the demand for a comprehensive epistemic or epistemological decolonization is raised. This issue follows on from this demand to clarify to what extent the phenomena of cultural colonization and coloniality also affect the fields of pedagogy and educational science. In particular, the meaning of the demand for epistemic or epistemological decolonization in the field of education will be discussed” (Phillip Dylan Thomas Knobloch).

TABLE OF CONTENTS

EDITORIAL

Epistemological Decolonization and Education. International Perspectives

Phillip Dylan Thomas Knobloch

MONOGRAPH

Decolonizing Knowledge. Starting Points, Consequences and Challenges

Iris Clemens

Principios educativos locales con miras a la autonomía: construcción de un nuevo discurso educativo en el territorio williche (Sur de Chile)

Silvia Natalia Retamal Cisterna

La descolonización epistemológica y la educación política en Colombia. Hacia una perspectiva ciudadana del buen vivir

Jarol Andrés Piedrahita Rodríguez

Fausto Reinaga sobre educación. Un esbozo

Carlos Kölbl

¿Descolonizar la sociología? Reflexiones a partir de una experiencia práctica

Philipp Altmann

STUDIES

Professores indígenas no Sul do Brasil: dos contextos de dominação/submissão aos caminhos da autonomia

Maria Aparecida Bergamaschi, Cláudia Pereira Antunes

Lejos de la naturaleza, la cultura se torna insostenible. Cultivar nos acerca a la naturaleza

Joaquin García Carrasco

Ideas de los profesores de instrumento de conservatorio sobre las funciones y finalidades de la evaluación

Aránzazu González Royo, Alfredo Bautista

An Investigation into the Importance of «Inculturation» in the Image of Our Lady in Relation to Visual Arts in Religious Education according to Monica Liu

Maria Min-Hui HSU

Aspectos básicos sobre el concepto y puesta en práctica de la coeducación emocional

Iratxe Suberviola

Las enseñanzas artísticas superiores en la ordenación educativa en España. Una visión crítica

Manuel F Vieites

Access the official website of Foro de Educación ⇒