Special Issue: Epistemological Decolonization and Education. International Perspectives
Guest Editor: Phillip Dylan Thomas Knobloch (TU Dortmund. Germany).
“It is increasingly argued that European colonialism has left its mark not only in the political and economic structures of the current world system, but also in the fields of culture, science and education. Against this background, the demand for a comprehensive epistemic or epistemological decolonization is raised. This issue follows on from this demand to clarify to what extent the phenomena of cultural colonization and coloniality also affect the fields of pedagogy and educational science. In particular, the meaning of the demand for epistemic or epistemological decolonization in the field of education will be discussed” (Phillip Dylan Thomas Knobloch).
TABLE OF CONTENTS
EDITORIAL
Epistemological Decolonization and Education. International Perspectives
Phillip Dylan Thomas Knobloch
MONOGRAPH
Decolonizing Knowledge. Starting Points, Consequences and Challenges
Iris Clemens
Principios educativos locales con miras a la autonomía: construcción de un nuevo discurso educativo en el territorio williche (Sur de Chile)
Silvia Natalia Retamal Cisterna
La descolonización epistemológica y la educación política en Colombia. Hacia una perspectiva ciudadana del buen vivir
Jarol Andrés Piedrahita Rodríguez
Fausto Reinaga sobre educación. Un esbozo
Carlos Kölbl
¿Descolonizar la sociología? Reflexiones a partir de una experiencia práctica
Philipp Altmann
STUDIES
Professores indígenas no Sul do Brasil: dos contextos de dominação/submissão aos caminhos da autonomia
Maria Aparecida Bergamaschi, Cláudia Pereira Antunes
Lejos de la naturaleza, la cultura se torna insostenible. Cultivar nos acerca a la naturaleza
Joaquin García Carrasco
Ideas de los profesores de instrumento de conservatorio sobre las funciones y finalidades de la evaluación
Aránzazu González Royo, Alfredo Bautista
An Investigation into the Importance of «Inculturation» in the Image of Our Lady in Relation to Visual Arts in Religious Education according to Monica Liu
Maria Min-Hui HSU
Aspectos básicos sobre el concepto y puesta en práctica de la coeducación emocional
Iratxe Suberviola
Las enseñanzas artísticas superiores en la ordenación educativa en España. Una visión crítica
Manuel F Vieites
Access the official website of Foro de Educación ⇒